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  1. 060 工学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文

スラックが二軸ボギー車の曲線通過に及ぼす運動学的影響(第2報, 円弧踏面形状の場合)

http://hdl.handle.net/10191/5864
http://hdl.handle.net/10191/5864
296cb348-331b-49b9-ac67-dd4d8b93505d
名前 / ファイル ライセンス アクション
9_0162.pdf 9_0162.pdf (592.4 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-04-08
タイトル
タイトル スラックが二軸ボギー車の曲線通過に及ぼす運動学的影響(第2報, 円弧踏面形状の場合)
タイトル
タイトル スラックが二軸ボギー車の曲線通過に及ぼす運動学的影響(第2報, 円弧踏面形状の場合)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Railway
キーワード
主題Scheme Other
主題 Vibration of Mechanism
キーワード
主題Scheme Other
主題 Forced Vibration
キーワード
主題Scheme Other
主題 Curve Negotiation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Gauge Widening
キーワード
主題Scheme Other
主題 Truck Mechanism
キーワード
主題Scheme Other
主題 Profiled Tread
キーワード
主題Scheme Other
主題 Simulation
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル An Analysis of Curve Negotiation for Two-Axle Bogie Vehicle Considering the Effect of Gauge Widening : 2nd Report, In case of Profiled Wheel Tread
著者 谷藤, 克也

× 谷藤, 克也

WEKO 45404

谷藤, 克也

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森山, 淳

× 森山, 淳

WEKO 45405

森山, 淳

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45406
姓名 Tanifuji, Katsuya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45407
姓名 Moriyama, Atsushi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The previous report made clear that the gauge widening was still effective for the curving performance of rail vehicles with bolsterless trucks or forced steering ones. Here, the examination was carried out using wheels with conical tread. However, wheels with profiled tread have been employed widely in recent years, because they can secure not only the running stability but also the curving performance. In this paper, the curving performance under the presence of gauge widening is investigated in detail for the trucks with profiled-tread wheels. The wheel lateral forces obtained by the numerical simulation on the curve negotiation are compared among vehicle types classified with truck mechanisms and wheel tread shapes. As a result, it is shown that the availability of gauge widening to the trucks with profiled wheels is little because the change of wheel shape, from conical tread to profiled one, gives much effect on the performance. Then, the modification of tread shape is examined to get further availability of gauge widening. It is shown that the effectiveness of wheel shape modification can be obtained also in a vehicle assumed to negotiate very tight curves at lowspeeds.
書誌情報 日本機械学会論文集. C編
en : 日本機械学会論文集. C編

巻 68, 号 673, p. 2620-2626, 発行日 2002-09
出版者
出版者 日本機械学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03875024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である
著者版フラグ
値 publisher
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110002378662
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Ver.1 2021-03-01 20:00:41.988117
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谷藤, 克也, 森山, 淳, 2002, スラックが二軸ボギー車の曲線通過に及ぼす運動学的影響(第2報, 円弧踏面形状の場合): 日本機械学会, 2620–2626 p.

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