WEKO3
アイテム
鉄道車両用ガス封入式車体間前後ダンパの開発(機械力学, 計測, 自動制御)
http://hdl.handle.net/10191/5934
http://hdl.handle.net/10191/5934ed413150-49e3-4635-8c63-3e6bd5d86a5b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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9_0232.pdf (630.7 kB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2008-04-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 鉄道車両用ガス封入式車体間前後ダンパの開発(機械力学, 計測, 自動制御) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 鉄道車両用ガス封入式車体間前後ダンパの開発(機械力学, 計測, 自動制御) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Railway | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Riding Comfort | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Damper | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Damping | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Bulk Modulus | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Aerodynamic Force | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Development of High Performance Inter-Car Oil Damper with Pressured N_2 Gas for Railway Vehicle | |||||
著者 |
坂上, 啓
× 坂上, 啓× 難波, 広一郎× 小川, 貴之× 谷藤, 克也 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45254 | |||||
姓名 | Sakanoue, Kei | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45255 | |||||
姓名 | Namba, Kouichirou | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45256 | |||||
姓名 | Ogawa, Takayuki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 45257 | |||||
姓名 | Tanifuji, Katsuya | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper deals with a development of inter-car oil damper used in longitudinal direction between railway vehicles. Loading tests and field-tests as well as theoretical analysis are conducted to understand the characteristics of conventional damper working in practical displacement. Based on the test results, an oil damper with pressured N_2 gas is developed and the damping performance is examined in the numerical simulation. The trial dampers are equipped on Series 700 Shinkansen vehicles for running tests. It is shown that pressured N_2 gas in a longitudinal damper maintains high bulk module of oil, as a result, higher kinetic energy can be absorbed and riding comfort is improved especially in tunnel sections. | |||||
書誌情報 |
日本機械学会論文集. C編 en : 日本機械学会論文集. C編 巻 72, 号 713, p. 145-152, 発行日 2006-01 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03875024 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00187463 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本機械学会 / 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110004226474 |