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  1. 060 工学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文

トンネル内変動空気力のモデル化と列車としての乗り心地解析

http://hdl.handle.net/10191/6225
http://hdl.handle.net/10191/6225
1c4172e8-1a58-4fa6-a210-462949cccb9c
名前 / ファイル ライセンス アクション
1_0004.pdf 1_0004.pdf (607.4 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-04-08
タイトル
タイトル トンネル内変動空気力のモデル化と列車としての乗り心地解析
タイトル
タイトル トンネル内変動空気力のモデル化と列車としての乗り心地解析
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Railway
キーワード
主題Scheme Other
主題 Forced Vibration
キーワード
主題Scheme Other
主題 Modelling
キーワード
主題Scheme Other
主題 Riding Comfort
キーワード
主題Scheme Other
主題 Aerodynamic Force
キーワード
主題Scheme Other
主題 Train
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル Modelling of Aerodynamic Force Acting in Tunnel for Analysis on Riding Comfort as a Train
著者 谷藤, 克也

× 谷藤, 克也

WEKO 45196

谷藤, 克也

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亀甲, 智

× 亀甲, 智

WEKO 45197

亀甲, 智

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坂上, 啓

× 坂上, 啓

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坂上, 啓

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難波, 広一郎

× 難波, 広一郎

WEKO 45199

難波, 広一郎

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45200
姓名 Tanifuji, Katsuya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45201
姓名 Kikko, Satoshi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45202
姓名 Sakanoue, Kei
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45203
姓名 Namba, Kouichiro
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, it is aimed to model aerodynamic force that acts on the train running at high speed in tunnel sections. An analytical model of the aerodynamic force is developed from the pressure data measured on car-body sides of a test train running at the maximum operation speed. The running simulation of 8-car train subjected to the modelled aerodynamic force shows following results. The simulated car-body vibration corresponds to the practical ones in quality and also in quantity, for the cars connected in the rear of a train. The separation of airflow at the back end of train increases the yawing vibration of the tail car while it gives little effect on the car-body vibration of adjoining car. And, the effect of moving speed of aerodynamic force on the car-body vibration is made clear, that is the simulation with the assumption that the aerodynamic force does not move can enlarge the car-body vibration most remarkably.
書誌情報 日本機械学会論文集. C編
en : 日本機械学会論文集. C編

巻 72, 号 720, p. 2426-2432, 発行日 2006-08
出版者
出版者 日本機械学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03875024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
権利
権利情報 日本機械学会
権利
権利情報 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である
著者版フラグ
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Ver.1 2021-03-01 20:01:24.629392
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谷藤, 克也, 亀甲, 智, 坂上, 啓, 難波, 広一郎, 2006, トンネル内変動空気力のモデル化と列車としての乗り心地解析: 日本機械学会, 2426–2432 p.

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