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  1. 060 工学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文

車両間の拘束が高速走行時の乗り心地と急曲線の通過性能に及ぼす影響

http://hdl.handle.net/10191/6227
http://hdl.handle.net/10191/6227
e1b22756-ebff-4363-a9ae-38d50b4a051d
名前 / ファイル ライセンス アクション
1_0006.pdf 1_0006.pdf (739.9 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-04-08
タイトル
タイトル 車両間の拘束が高速走行時の乗り心地と急曲線の通過性能に及ぼす影響
タイトル
タイトル 車両間の拘束が高速走行時の乗り心地と急曲線の通過性能に及ぼす影響
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Railway
キーワード
主題Scheme Other
主題 Forced Vibration
キーワード
主題Scheme Other
主題 Riding Comfort
キーワード
主題Scheme Other
主題 Curving Performance
キーワード
主題Scheme Other
主題 Restriction between Vehicles
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル Effect of the Restriction between Vehicles in a Train on Riding Comfort at High Speeds and Sharp Curving
著者 谷藤, 克也

× 谷藤, 克也

WEKO 45178

谷藤, 克也

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亀甲, 智

× 亀甲, 智

WEKO 45179

亀甲, 智

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坂上, 啓

× 坂上, 啓

WEKO 45180

坂上, 啓

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45181
姓名 Tanifuji, Katsuya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45182
姓名 Kikko, Satoshi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 45183
姓名 Sakanoue, Kei
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 As to a train running at high speeds in tunnel, the car-body vibration increases considerably and the riding comfort is deteriorated. In tunnel sections, aerodynamic force is generated around the car body and it makes the running vibration bigger in sway and yaming modes of car body than that in open sections. On the present Shinkansen trains, "longitudinal inter-vehicle dampers" have been installed to improve the riding comfort of passengers. With other stiffness or damping devices installed between adjoining vehicles, more improvement can be expected in the riding comfort at high speeds. However, if the restriction between the vehicles is too strong, the curving performance may get worse on sharp curves such as turnouts laid in station or train depot, on which trains have to pass frequently. In this paper, an analytical model of a train is developed to simulate the running behavior of connected vehicles. And numerical simulation is carried out to examine the riding comfort of a train running at high speeds and also the curving performance through a turnout, varying the stiffness and damping between the vehicles. A potential, in which the ride comfort improves without increasing wheel lateral force on sharp curves, is found in the condition that the inter-vehicle damping is increased in longitudinal direction and added at lower position in lateral direction.
書誌情報 日本機械学会論文集. C編
en : 日本機械学会論文集. C編

巻 72, 号 722, p. 3242-3249, 発行日 2006-10
出版者
出版者 日本機械学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03875024
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00187463
権利
権利情報 日本機械学会 / 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である
著者版フラグ
値 publisher
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Ver.1 2021-03-01 20:01:29.160745
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