WEKO3
アイテム
ダリウス風車における動的失速現象の可視化と画像解析に関する研究
http://hdl.handle.net/10191/5762
http://hdl.handle.net/10191/5762d6217703-e70e-41f0-bc9f-77d311d97d2f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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9_0060.pdf (693.0 kB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2008-04-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ダリウス風車における動的失速現象の可視化と画像解析に関する研究 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ダリウス風車における動的失速現象の可視化と画像解析に関する研究 | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Flow Measurements | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Flow Visualization | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Windmill | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Dynamic Stall | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Digital Image Processing | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Wake | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Fluid Machinery | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Visualization and Image Analysis of Dynamic Stall Phenomenon for a Darrieus Wind Turbine | |||||
著者 |
藤沢, 延行
× 藤沢, 延行× 渋谷, 賢志× 高野, 剛 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44841 | |||||
姓名 | Fujisawa, Nobuyuki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44842 | |||||
姓名 | Shibuya, Satoshi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 44843 | |||||
姓名 | Takano, Tsuyoshii | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The flow field around a Darrieus wind turbine is studied by flow visualization and PIV measurement in a rotating frame of reference to understand the unsteady nature of dynamic stall appearing at low tip-speed ratios. The qualitative nature of the dynamic stall observed by the flow visualization using dye injection technique is quantitatively reproduced in the instantaneous velocity distributions around the blade measured by PIV technique. These results indicate that two pairs of stall vortices are generated in one cycle of the turbine rotation and they grow in size as the tip-speed ratio decreases. The mechanism of the dynamic stall is found to be due to the flow separation over the suction side of the blade followed by the generation of in-flow motion from the pressure side to the suction side of the blade through the trailing edge. | |||||
書誌情報 |
日本機械学会論文集. B編 en : 日本機械学会論文集. B編 巻 65, 号 638, p. 3374-3379, 発行日 1999-10 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 日本機械学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03875016 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00187441 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本機械学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学会の許諾に基づくCiNiiからの複製である | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110002395646 |