ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 060 工学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文

多視点動画像解析に基づくパフォーマンスアニメーションシステム(<特集>複合現実感)

http://hdl.handle.net/10191/25770
http://hdl.handle.net/10191/25770
937e02aa-53e9-46ba-a4d2-e9f9f64fe836
名前 / ファイル ライセンス アクション
110008746677.pdf 110008746677.pdf (1.5 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2014-02-26
タイトル
タイトル 多視点動画像解析に基づくパフォーマンスアニメーションシステム(<特集>複合現実感)
タイトル
タイトル 多視点動画像解析に基づくパフォーマンスアニメーションシステム(<特集>複合現実感)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 performance animation
キーワード
主題Scheme Other
主題 motion analysis
キーワード
主題Scheme Other
主題 geometrical model
キーワード
主題Scheme Other
主題 motion database
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル A Computer Animation System Based on Action Database Captured from Multiple Image Sequences
著者 川田, 聡

× 川田, 聡

WEKO 44031

川田, 聡

Search repository
近藤, 拓也

× 近藤, 拓也

WEKO 44032

近藤, 拓也

Search repository
菊池, 亨

× 菊池, 亨

WEKO 44033

菊池, 亨

Search repository
山本, 正信

× 山本, 正信

WEKO 44034

山本, 正信

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 44035
姓名 Kawada, Satoshi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 44036
姓名 Kondo, Takuya
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 44037
姓名 Kikuchi, Kou
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 44038
姓名 Yamamoto, Masanobu
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper proposes a system to produce 3D computer animation based on the human performance from video image sequences. This system uses a 3D model of the human body for motion capturing as well as generating CG images. In fact, a human action is observed by video cameras allocated around the actor. Fitting the 3D human model to the human images, the human action are measured as series of 3D pose of human body. This method needs not to attach any equipment and marker to the human body. We have made a database of various kinds of human actions. An action required in a story-telling can be generated by warp and combination of actions from the database. We produced an animation video originated from a fairy tail in the selection of Grimm brothers by this animation system.
書誌情報 日本バーチャルリアリティ学会論文誌
en : 日本バーチャルリアリティ学会論文誌

巻 4, 号 4, p. 647-656, 発行日 1999-12
出版者
出版者 日本バーチャルリアリティ学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344011X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11448578
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
著者版フラグ
値 publisher
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110008746677
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:05:21.485739
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

川田, 聡, 近藤, 拓也, 菊池, 亨, 山本, 正信, 1999, 多視点動画像解析に基づくパフォーマンスアニメーションシステム(&lt;特集&gt;複合現実感): 日本バーチャルリアリティ学会, 647–656 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3