ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 教育学部
  2. 20 紀要
  3. 11 新潟大学教育学部研究紀要 自然科学編
  4. 第11巻第1号
  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文

理科授業実践におけるコンフリクトマップの有用性 : てこの原理に関する誤概念に注目して

http://hdl.handle.net/10191/50677
http://hdl.handle.net/10191/50677
9f728711-1994-4612-8c7b-c41c60a752ea
名前 / ファイル ライセンス アクション
11(1)_1-15.pdf 11(1)_1-15.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-11-14
タイトル
タイトル 理科授業実践におけるコンフリクトマップの有用性 : てこの原理に関する誤概念に注目して
タイトル
タイトル 理科授業実践におけるコンフリクトマップの有用性 : てこの原理に関する誤概念に注目して
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 conflict maps
キーワード
主題Scheme Other
主題 misconceptions
キーワード
主題Scheme Other
主題 leverage
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Effectiveness of the Use of the Conflict Map in Science Lessons : In the case of the misconceptions about leverage
著者 土佐, 幸子

× 土佐, 幸子

WEKO 176283

土佐, 幸子

Search repository
内田, 悠人

× 内田, 悠人

WEKO 176284

内田, 悠人

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 176285
姓名 Tosa, Sachico
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 176286
姓名 Uchida, Yuto
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, misconceptions about leverage were revealed though the use of a questionnaire for the college students enrolled in the Science Methods class at a university (N=105). The questionnaire includes a question about the balance of a stiff piece of wire hang by string in the middle and bent on one side. Through the analysis of the survey responses, this study identified three types of misconceptions about leverage, namely, a) judgment by the appearance, b) forces other than gravity work, and c) the wire balances when the weight on both sides equal. Based on these findings, a lesson plan was developed using the idea of a conflict map by Tsai. The use of the conflict map helped the researchers to develop a lesson to help students change their misconceptions into correct understanding of the principles of leverage through a step-wise manner. A mock lesson about leverage was implemented to the group of college students who are prospective teachers of science in elementary and middle-school science (N=7). The analysis of the surveys administered before and after the lesson showed that student misconceptions about leverage were changed into correct understanding. Limitations and extensions of the study were further discussed.
書誌情報 新潟大学教育学部研究紀要 自然科学編
en : 新潟大学教育学部研究紀要 自然科学編

巻 11, 号 1, p. 1-15, 発行日 2018-10
出版者
出版者 新潟大学教育学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18833845
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12358288
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:19:00.317700
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3