WEKO3
アイテム
私の教育改善の試み : 学生にわかる講義,学生と共につくる講義をめざして(授業実践報告)
http://hdl.handle.net/10191/2460
http://hdl.handle.net/10191/2460e042459d-b5c4-44d3-a7ed-96777853e2ee
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-05-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 私の教育改善の試み : 学生にわかる講義,学生と共につくる講義をめざして(授業実践報告) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 私の教育改善の試み : 学生にわかる講義,学生と共につくる講義をめざして(授業実践報告) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | General education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Class improvement | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Mutual communication between teacher and students | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Questionnaires | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Emotion in education | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | An Attempt of Improvement of General Education in University : For Mutual Communication between Teacher and Students | |||||
著者 |
赤井, 純治
× 赤井, 純治 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 166133 | |||||
姓名 | Akai, Junji | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | I tried to improve general education (on Geoscience) in Niigata University, and here summarize and report the experiences of the practice. The first important point is to collect questionnaires on impressions, questions, requests, complaints and/or any opinions on the lecture from many (ca. 100 or more) students in every lecture, and to summarize these comments into the prints with some teacher's comments which will be given to students in the next lecture. The second point is to use as many educational specimens and materials as possible. This style was very effective to mutual communications in the class and was received with fresh and strong impressions by students. My phylosophy on education can be expressed in the following saying: to teach is to give emotion. | |||||
書誌情報 |
大学教育研究年報 en : 大学教育研究年報 巻 1, p. 49-59, 発行日 1995-04 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 新潟大学大学教育開発研究センター | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10479385 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |