ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 450 大学教育機能開発研究センター
  2. 20 紀要
  3. 01 大学教育研究年報
  4. 第2号
  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文

教養英語教育活性化と積極的学習促進

http://hdl.handle.net/10191/2349
http://hdl.handle.net/10191/2349
9af2cd40-4da1-42cf-8bb2-499847d156bc
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004300915.pdf KJ00004300915.pdf (2.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-05-10
タイトル
タイトル 教養英語教育活性化と積極的学習促進
タイトル
タイトル 教養英語教育活性化と積極的学習促進
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 English courses
キーワード
主題Scheme Other
主題 Positive attitude
キーワード
主題Scheme Other
主題 English immersion program
キーワード
主題Scheme Other
主題 Method of problem discovery
キーワード
主題Scheme Other
主題 Common examination
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Activation of English Courses in General Education and Promotion of a Student's Positive Attitude
著者 大石, 強

× 大石, 強

WEKO 166030

大石, 強

Search repository
福田, 一雄

× 福田, 一雄

WEKO 166031

福田, 一雄

Search repository
佐々木, 充

× 佐々木, 充

WEKO 166032

佐々木, 充

Search repository
苅部, 恒徳

× 苅部, 恒徳

WEKO 166033

苅部, 恒徳

Search repository
秋, 孝道

× 秋, 孝道

WEKO 166034

秋, 孝道

Search repository
佐藤, 和代

× 佐藤, 和代

WEKO 166035

佐藤, 和代

Search repository
高橋, 正平

× 高橋, 正平

WEKO 166036

高橋, 正平

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 166037
姓名 Oishi, Tuyoshi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 166038
姓名 Fukuda, Kazuo
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 166039
姓名 Sasaki, Michiru
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 166040
姓名 Karibe, Tsunenori
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 166041
姓名 Aki, Takamichi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 166042
姓名 Sato, Kazuyo
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 166043
姓名 Takahashi, Shohei
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 After discussing the question of how we can make the students active in English classes, we arrived at the conclusion that we should make some investigations to answer it. This paper shows two investigations and makes suggestions based on them. Firstly, the English immersion program is considered to be an effective method to positively motivate the students to take part in English courses. To know the advantages and disadvantages of the program, two of us went to Keio University and Asia University to inspect the English classes conducted according to this method. As a result, we have picked up the new idea that it is important to change from the method of simple knowledge transmission to that of problem discovery. Secondly, we need to know in what aspects the students are weak in order to organize effective English classes. Every teacher knows that the students have some weak points, but one teacher does not have the same knowledge as another does. We gave a common examination to the freshmen from all the faculties to make sure of our personal knowledge. The examination extends over five aspects of English: selectional restrictions, subject-predicate relations, causal relations, sentence parsing, and connectives. What we had learned by experience was verified. The result indicates the need for English teachers to bring together information about students' common mistakes and difficulty in studying English.
書誌情報 大学教育研究年報
en : 大学教育研究年報

巻 2, p. 49-67, 発行日 1996-03
出版者
出版者 新潟大学大学教育開発研究センター
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10479385
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:36:19.460500
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

大石, 強, 福田, 一雄, 佐々木, 充, 苅部, 恒徳, 秋, 孝道, 佐藤, 和代, 高橋, 正平, 1996, 教養英語教育活性化と積極的学習促進: 新潟大学大学教育開発研究センター, 49–67 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3