WEKO3
アイテム
単位制と法学教育 : 山田ゼミの活動を例として(<特集>単位制度と大学教育改善(大学教育開発研究センター第8回ワークショップ))
http://hdl.handle.net/10191/2433
http://hdl.handle.net/10191/2433440fddbc-5711-4aa2-a6a5-4f22a337eae7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-05-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 単位制と法学教育 : 山田ゼミの活動を例として(<特集>単位制度と大学教育改善(大学教育開発研究センター第8回ワークショップ)) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 単位制と法学教育 : 山田ゼミの活動を例として(<特集>単位制度と大学教育改善(大学教育開発研究センター第8回ワークショップ)) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | legal subject | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | job hunting | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | civil law | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | corporate law | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Degree System in the University and Law Education | |||||
著者 |
山田, 剛志
× 山田, 剛志 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 165849 | |||||
姓名 | YAMADA, Tsuyoshi | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In the law faculty, we made students curriculum free, so that there is no required subject for students. We hoped that very eager students can study hard according to their interest. But the fact was that many students skip very important, but difficult law subject such as civil law, criminal law, or corporate law. I was afraid to see this situation, because when students get a job, they must have legal knowledge. In the company or governmental office, they are expected to have legal background. But students tend to avoid those difficult subject. Law is useful, this is my policy, and we can learn how we can understand the problems around the world by legal mind. It is believed in many cases that university professor doesn't have to consider about students'job hunting activity. But recently situation about our students job hunting isn't so good. Of course that kind of activity depends on self responsibility, but if we consider this situation, professors have to do something as a school teacher. This is a starting point of my policy about Seminar in the law faculty and my education. | |||||
書誌情報 |
大学教育研究年報 en : 大学教育研究年報 巻 4, p. 16-20, 発行日 1998-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 新潟大学大学教育開発研究センター | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10479385 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |