ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 450 大学教育機能開発研究センター
  2. 20 紀要
  3. 01 大学教育研究年報
  4. 第5号
  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文

数学・理科(高校教育と大学の教養教育)についての新大学生へのアンケート調査結果(教育改善・授業評価等調査)

http://hdl.handle.net/10191/2291
http://hdl.handle.net/10191/2291
f559e329-1191-4a4b-b64c-65e6c8999d39
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004301027.pdf KJ00004301027.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-05-10
タイトル
タイトル 数学・理科(高校教育と大学の教養教育)についての新大学生へのアンケート調査結果(教育改善・授業評価等調査)
タイトル
タイトル 数学・理科(高校教育と大学の教養教育)についての新大学生へのアンケート調査結果(教育改善・授業評価等調査)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Mathematics and science
キーワード
主題Scheme Other
主題 Learning history in high school
キーワード
主題Scheme Other
主題 Results of questionnaire
キーワード
主題Scheme Other
主題 Problems in higher education
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Results of a survey on effects the restricted learning of science and mathemathics in high school on general education in university
著者 渡辺, 勇一

× 渡辺, 勇一

WEKO 165822

渡辺, 勇一

Search repository
竹内, 照雄

× 竹内, 照雄

WEKO 165823

竹内, 照雄

Search repository
吉村, 尚久

× 吉村, 尚久

WEKO 165824

吉村, 尚久

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 165825
姓名 Watanabe, Yuichi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 165826
姓名 Takeuchi, Teruo
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 165827
姓名 Yoshimura, Takahisa
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In Japan, professors who teach mathematics and science in the general education course generally face an awkard problem that their students have completely different curricular backgrounds. When things are at their worst, a considerable number of students in a class have practically no experience of the subject in question in their high school days. This unfavorable situation is getting worse as the number of obligatory subjects of mathematics and sience in Japanese high school keep decreasing. In view of these circumstances, we came up with the conduction of a survey as for students' curricular backgrounds in high school and their learning history after entering the university. This survey was done in the spring of 1998. Students who answered the questionnaire are classified into two groups; the first (old-curriculum group) includes those who graduated high school before 1996 while the second (late-curriculum group) after 1997. Accumulated data of these two groups were independently analyzed. Furthermore, data of science students were separately shown from those of non-science students. In this article, both the learning history of students and their attitude toward mathematics and science were compared between old- and late-curriculum groups. Those students educated under the late-curriculum in high school generally tend to be more dissatisfied with their class of science or mathematics after entering university.
書誌情報 大学教育研究年報
en : 大学教育研究年報

巻 5, p. 61-72, 発行日 2000-03
出版者
出版者 新潟大学大学教育開発研究センター
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10479385
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:37:53.974627
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3