ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 450 大学教育機能開発研究センター
  2. 20 紀要
  3. 01 大学教育研究年報
  4. 第9号
  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文

授業改善の最大公約数を求めて(教育褒章受賞者の授業改善)

http://hdl.handle.net/10191/2313
http://hdl.handle.net/10191/2313
794110a4-cbb2-4ae8-9444-053fff1a7c96
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004301150.pdf KJ00004301150.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-05-10
タイトル
タイトル 授業改善の最大公約数を求めて(教育褒章受賞者の授業改善)
タイトル
タイトル 授業改善の最大公約数を求めて(教育褒章受賞者の授業改善)
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル The greatest common measure in the improvement of teaching
著者 渡辺, 勇一

× 渡辺, 勇一

WEKO 165683

渡辺, 勇一

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 165684
姓名 Watanabe, Yuichi G.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 As the 2003 (the first) recepient of the award for good teaching, I herein report how things go in my class of biology in general educational course. This article, however, does not simply end up with the description of my way of teaching. In view of the indifference of a given teacher to educating skills of others, I first emphasize "the greatest common measure" in desiging lessons among different fields of subjects. As a good example of such "common measure", disign of my lesson is compared with that of lesson of mathematics that is summarized by Dr. H. Akiyama (Tokai University). The effectiveness of my lessons will be shown by quoting students' impressions that were collected over a couple of years. I hope that this article would help teachers to disign his or her class irrespective of working fields.
書誌情報 大学教育研究年報
en : 大学教育研究年報

巻 9, p. 55-61, 発行日 2004-03
出版者
出版者 新潟大学大学教育開発研究センター
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10479385
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:39:37.659364
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

渡辺, 勇一, 2004, 授業改善の最大公約数を求めて(教育褒章受賞者の授業改善): 新潟大学大学教育開発研究センター, 55–61 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3