WEKO3
アイテム
授業改善の最大公約数を求めて(教育褒章受賞者の授業改善)
http://hdl.handle.net/10191/2313
http://hdl.handle.net/10191/2313794110a4-cbb2-4ae8-9444-053fff1a7c96
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004301150.pdf (1.2 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-05-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 授業改善の最大公約数を求めて(教育褒章受賞者の授業改善) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 授業改善の最大公約数を求めて(教育褒章受賞者の授業改善) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The greatest common measure in the improvement of teaching | |||||
著者 |
渡辺, 勇一
× 渡辺, 勇一 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 165684 | |||||
姓名 | Watanabe, Yuichi G. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | As the 2003 (the first) recepient of the award for good teaching, I herein report how things go in my class of biology in general educational course. This article, however, does not simply end up with the description of my way of teaching. In view of the indifference of a given teacher to educating skills of others, I first emphasize "the greatest common measure" in desiging lessons among different fields of subjects. As a good example of such "common measure", disign of my lesson is compared with that of lesson of mathematics that is summarized by Dr. H. Akiyama (Tokai University). The effectiveness of my lessons will be shown by quoting students' impressions that were collected over a couple of years. I hope that this article would help teachers to disign his or her class irrespective of working fields. | |||||
書誌情報 |
大学教育研究年報 en : 大学教育研究年報 巻 9, p. 55-61, 発行日 2004-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 新潟大学大学教育開発研究センター | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10479385 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |