WEKO3
アイテム
『伝わる授業』設計コンセプトの一例 : 「中身」と「技法」(学長教育賞受賞者の授業改善)
http://hdl.handle.net/10191/17058
http://hdl.handle.net/10191/170584fbdc315-5f56-48a8-b4e3-4334a7bfc92d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ_13_43-50.pdf (945.1 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-01-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 『伝わる授業』設計コンセプトの一例 : 「中身」と「技法」(学長教育賞受賞者の授業改善) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 『伝わる授業』設計コンセプトの一例 : 「中身」と「技法」(学長教育賞受賞者の授業改善) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | contents | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | delivering skills | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | benefits of the young people | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A concept for comprehensible lectures : contents and their delivery | |||||
著者 |
栗田, 裕司
× 栗田, 裕司 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 165571 | |||||
姓名 | Kurita, Hiroshi | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | When a teaching staff in a university wishes to build or refine his/her lectures, he/she should consider both the contents and delivering skills. The contents are formed by selection and assembly of topics so as to maximize the fundamental benefits of the young people from higher education. I hope that the lectures would train them for the recognition of the world with pertinent scaling of things as matured persons. General models of oral presentation are applicable to the delivering skills for lectures. | |||||
書誌情報 |
大学教育研究年報 en : 大学教育研究年報 巻 13, p. 43-50, 発行日 2009-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 新潟大学大学教育開発研究センター | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10479385 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |