ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 020 教育学部
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文
  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文

「観察によって得た知識」と「科学的情報から得た知識」をいかに関連づけるか : 地球の形の概念の場合

http://hdl.handle.net/10191/8886
http://hdl.handle.net/10191/8886
35e615d3-7e9e-4297-b490-43f6b2d2f7af
名前 / ファイル ライセンス アクション
43(2)_113-124.pdf 43(2)_113-124.pdf (774.1 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2009-07-08
タイトル
タイトル 「観察によって得た知識」と「科学的情報から得た知識」をいかに関連づけるか : 地球の形の概念の場合
タイトル
タイトル 「観察によって得た知識」と「科学的情報から得た知識」をいかに関連づけるか : 地球の形の概念の場合
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 informal knowledge
キーワード
主題Scheme Other
主題 conflict
キーワード
主題Scheme Other
主題 observational knowledge
キーワード
主題Scheme Other
主題 knowledge from scientific information
キーワード
主題Scheme Other
主題 instruction
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
その他のタイトル
その他のタイトル A STUDY ON HOW TO RELATE "OBSERVATIONAL KNOWLEDGE" AND "KNOWLEDGE FROM SCIENTIFIC INFORMATION" : A case of the concept of the earth's shape
著者 中島, 伸子

× 中島, 伸子

WEKO 39485

中島, 伸子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 39486
姓名 Nakajima, Nobuko
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present study had two purposes. One was to investigate children's and adults' informal knowledge of the earth's shape, especially on how they related the following two knowledges : "observational knowledge (e.g.the ground is flat)" and "knowledge from scientific information (e.g.the earth is round)", both conflicting each other. A second purpose was to examine effects of instructions invented by the author on changes from inadequate into adequate knowledges. The results of Exp. I and II-A : showed that contrary to results of previous researches there were many children (Kindergarteners, 1st, 3rd-, 5th-grades) who couldnot relate two conflicting knowledges at all. Although getting older made more people able to relate them correctly if needed, for a long time they considered them as distinct. The results of Exp. II-B showed that in order for children to correctly relate these knowledges, it was necessary to instruct them explicitly on how to properly relate them, while clearly indicating the conflict between both knowledges.
書誌情報 教育心理学研究
en : 教育心理学研究

巻 43, 号 2, p. 113-124, 発行日 1995-06
出版者
出版者 日本教育心理学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 00215015
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
権利
権利情報 日本教育心理学会
著者版フラグ
値 publisher
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892976
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:22:50.685894
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

中島, 伸子, 1995, 「観察によって得た知識」と「科学的情報から得た知識」をいかに関連づけるか : 地球の形の概念の場合: 日本教育心理学会, 113–124 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3