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  1. 0 資料タイプ別
  2. 03 紀要論文
  1. 070 農学部
  2. 20 紀要
  3. 01 新潟大学農学部研究報告
  4. 第58巻第1号

新政策下の農協米マーケティングの展開形態 : 北海道の農協事例から

http://hdl.handle.net/10191/673
http://hdl.handle.net/10191/673
aab2b546-f9d2-40e6-b01f-c72cbc783990
名前 / ファイル ライセンス アクション
17_0021.pdf 17_0021.pdf (573.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-04-18
タイトル
タイトル 新政策下の農協米マーケティングの展開形態 : 北海道の農協事例から
タイトル
タイトル 新政策下の農協米マーケティングの展開形態 : 北海道の農協事例から
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 マーケティング
キーワード
主題Scheme Other
主題 製品差別化
キーワード
主題Scheme Other
主題 品質評価
キーワード
主題Scheme Other
主題 生産者管理
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 marketing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 product differentiation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 quality evaluation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 managing producers
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Development Type of Rice Marketing in Agricultural Co-operatives under the New Policy : from the Case Study of Agri. Coops in Hokkaido
著者 青柳, 斉

× 青柳, 斉

WEKO 163695

青柳, 斉

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 163696
姓名 Aoyagi, Hitoshi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 系統農協の「需要に応じた米生産」の方針は、農協のマーケティング活動において、次の課題への対応を迫っている。1つは、実需者の用途・価格帯・品質別の製品ニーズへの対応である。2つは、価格・供給量・品質に関する実需側の安定的な取引要求への対応である。3つ目は、農協側の製品差別化による実需者への積極的な提案である。ながぬま農協といわみざわ農協は、これらの課題に応えようとしてきた先進事例である。そのさい、米のマーケティングの展開において、産地の宣伝や販路の開拓・選択、低価格販売に加えて、産地全体の品質向上や品位・品種の区分集荷と品揃えなどの「製品差別化」が米共販の大きな戦略的課題になっている。その取り組みにおいては、農協による産地統制ないし生産者の「個別管理」が強まっている。The "rice production according to demand" in the agricultural cooperative association policy is pressing for the correspondence to the next subjects in the marketing activity of the agricultural cooperatives. The first is correspondence to the users' product needs according to the use, the price level, and quality. The second is correspondence to the stable dealings demand of users about a price, the amount of supply, and quality. The 3rd is the positive proposal of the agricultural cooperatives to the users by the product differentiation. Naganuma and Iwamizawa Agri.coop are the pioneers taking these subjects. According to the development of rice marketing, the "product differentiation" of the improvement in quality of the producing center, the classification collection of cargo by quality and rice breeding, products offered, etc., in addition to advertisement of the producing center, exploitation of the market, and low price selling, has been the important strategic subjects of the agricultural cooperative rice marketing business. In taking those subjects, the production control or "individual management" to the producers by the agricultural cooperative has become strong.
書誌情報 新潟大学農学部研究報告
en : 新潟大学農学部研究報告

巻 58, 号 1, p. 1-9, 発行日 2005-08
出版者
出版者 新潟大学農学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03858634
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00183393
著者版フラグ
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Ver.1 2021-03-01 10:59:52.816384
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青柳, 斉, 2005, 新政策下の農協米マーケティングの展開形態 : 北海道の農協事例から: 新潟大学農学部, 1–9 p.

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