WEKO3
アイテム
協同学習を通して「誰に聞いても大丈夫」を実現する理科授業の開発
http://hdl.handle.net/10191/0002000395
http://hdl.handle.net/10191/0002000395406b0015-8114-4175-a364-f016e9504a08
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
14(2)_305-313.pdf (1.41MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-04-21 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | 協同学習を通して「誰に聞いても大丈夫」を実現する理科授業の開発 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
タイトル | Development of Science Lessons through Collaborative Learning in Which Students Would Say "Any of Us Can Answer to Teacher's Questions." | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | collaborative learning | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | elementary and middle-school science lessons | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | active learning | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
著者 |
土佐, 幸子
× 土佐, 幸子
× 渡邊, 響
|
|||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | In this study, the theory of collaborative learning by Johnson et. al. is used as the theoretical framework. The current state of the use of collaborative learning in middle-school science lessons was first examined through a teacher interview. The results indicate that the teacher was more concerned with student individual acquisition of fundamental knowledge in science, and collaborative learning is not much used in middle schools. Then, mock science lessons that include collaborative learning were developed by pre-service teachers, and four instructional strategies that promote collaborative learning were identified. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 新潟大学教育学部研究紀要 人文・社会科学編 巻 14, 号 2, p. 305-313, 発行日 2022-02 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
出版者 | 新潟大学教育学部 | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1883-3837 | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12358266 | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |