ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 01 学術雑誌論文
  1. 400 教育基盤機構
  2. 10 学術雑誌論文
  3. 10 査読済論文

The Use of Program FD in Promoting Quality Undergraduate Education in Niigata University

http://hdl.handle.net/10191/30130
http://hdl.handle.net/10191/30130
1fda9fc2-e04b-43d5-87bc-1d69f61ac5c1
名前 / ファイル ライセンス アクション
110009657185.pdf 110009657185.pdf (1.4 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2014-11-11
タイトル
タイトル The Use of Program FD in Promoting Quality Undergraduate Education in Niigata University
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Undergraduate Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Educational improvement
キーワード
主題Scheme Other
主題 Objectives
キーワード
主題Scheme Other
主題 Curriculum coherence
キーワード
主題Scheme Other
主題 Program FD
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
著者 Sawabe, Jun

× Sawabe, Jun

WEKO 4749

en Sawabe, Jun

Search repository
Gotoh, Yasushi

× Gotoh, Yasushi

WEKO 57

en Gotoh, Yasushi

Search repository
Namikawa, Tsutomu

× Namikawa, Tsutomu

WEKO 4751

en Namikawa, Tsutomu

Search repository
Ikuta, Takashi

× Ikuta, Takashi

WEKO 4752

en Ikuta, Takashi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examined the practice and function of Program FD, which aims to give substance to educational programs and improve educational issues in Niigata University. Based on the university's framework of four educational target domains, the teaching staff in each educational program implemented Program FD by re-examining the objectives and re-orienting its curriculum map from the perspective of reallocating individual courses. As a result, the teaching staff's common understanding of the objectives was promoted in the course of reallocating and weighting the courses with these objectives. Moreover, the re-orientation of the curriculum map functioned as a framework for rendering the coherence and alignment of the curriculum visible. The results suggest that the use of Program FD may be a concrete approach to supporting continuous curriculum improvement. Finally, we discussed issues relating to the future development of Program FD, which is expected to be implemented in daily educational activities.
言語 en
書誌情報 en : Educational Technology Research

巻 36, p. 113-123, 発行日 2013-09
出版者
出版者 日本教育工学会
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0387-7434
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2189-7751
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA00174437
DOI
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.15077/etr.KJ00008877030
権利
権利情報 Copyright(C)2013 日本教育工学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
著者版フラグ
値 publisher
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110009657185
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:08:55.421797
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3