WEKO3
アイテム
デューイ実験学校における教員スタッフの研究 : 「家事」実践におけるカリキュラム編成力を中心にして
http://hdl.handle.net/10191/1086
http://hdl.handle.net/10191/108669074e30-b316-44e7-8420-49fd2c28a827
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
18_0136.pdf (205.3 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-04-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | デューイ実験学校における教員スタッフの研究 : 「家事」実践におけるカリキュラム編成力を中心にして | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | デューイ実験学校における教員スタッフの研究 : 「家事」実践におけるカリキュラム編成力を中心にして | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | デューイ実験学校 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 「家事」実践 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 「木工」実践 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | カリキュラム系統図 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教員スタッフ | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Study of Staff of Teachers at Dewey's Laboratory School: Focus on the Ability of the Curriculum Organization in the 'House-keeping' Practices | |||||
著者 |
伊藤, 敦美
× 伊藤, 敦美 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 56532 | |||||
姓名 | Ito, Atsumi | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to examine that class plan by Dewey was how to practice by the staff of teachers in his Laboratory School. Dewey's Laboratory School and the staff of teachers are examined based on "Laboratory Schools Work Reports" and "The Elementary School Record". The examination of "House-keeping" practice uses the method of the compares following three records: the class plans by Dewey, the class practices by teachers, the interpretation of the class by Dewey. The data was organized through webbing, and examinations were done. This study produced the following two results: First, the "House-keeping" practice was being practiced in "Wood-Work", "Foods", and "Clothing" practices, and the specialists of each subjects were guiding it, because the subjects of the History, Science, Work, and Art were covered into "Wood-Work" practice. Second, the organization of the staff of teachers was not fixed, but it had flexibility, and the staff of teachers that has various specialties was guiding children. | |||||
書誌情報 |
現代社会文化研究 en : 現代社会文化研究 巻 29, p. 19-36, 発行日 2004-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 新潟大学大学院現代社会文化研究科 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13458485 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN1046766X | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |