@article{oai:niigata-u.repo.nii.ac.jp:00033479, author = {後藤, 康志}, journal = {新潟大学高等教育研究, 新潟大学高等教育研究}, month = {Mar}, note = {主体的・対話的で深い学びに対する教師の意識の尺度構成を目的とし,開放制教員養成における教職課程履修者110名を対象とした予備的検討を行った。尺度は,主体的・対話的で深い学びを理念レベル・実施レベルで把握するもので,理念レベル1項目,実施レベル15項目であった.理念レベルでの意識が主体的・対話的で深い学びを志向した授業の実施に関係しているか,教科が主体的・対話的で深い学びを志向した授業の実施に関係しているかの検討を行った., The purpose of this study is to construct teacher's orientation toward active learning. Ministry of Education, Culture, sports, science and technology in Japan emphasizes the importance of active learning. On the other hand, teacher's orientation toward active learning is not clear. 110 preservice teachers took part in this study. The scale the author develop measure teacher's orientation toward active learning both ideal and practical aspects. Using Factor analysis, five factor were extracted in practical aspects.}, pages = {31--37}, title = {主体的・対話的で深い学びに対する教師の意識の尺度構成 : 教職課程履修学生を対象とした予備的検討}, volume = {6}, year = {2019} }