WEKO3
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モバイル広告・ケータイサイトに関する口コミ経路の調査 : 「ケータイのディスプレイを見せる行為」の活用
http://hdl.handle.net/10191/25946
http://hdl.handle.net/10191/25946214ba5a1-c36e-4466-905e-5fb6fb4bf080
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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27_3_117-130.pdf (1.2 MB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2014-03-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | モバイル広告・ケータイサイトに関する口コミ経路の調査 : 「ケータイのディスプレイを見せる行為」の活用 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | モバイル広告・ケータイサイトに関する口コミ経路の調査 : 「ケータイのディスプレイを見せる行為」の活用 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | journal article | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | An investigation into the forms of WOM precipitated by advertisements and Web sites on mobile phones | |||||
著者 |
中村, 隆志
× 中村, 隆志× 大江, 宏子 |
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著者別名 | ||||||
識別子 | 40480 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Nakamura, Takashi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 40481 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Oe, Hiroko | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本稿では、ケータイの画面(ディスプレイ)を直接見せて話をする対面コミュニケーションに注目する。このコミュニケーションを、人々の間の「口コミ」の方法の一つと捉えて、口コミ経路に関する調査を行った。その結果、モバイル広告・ケータイサイトを周囲の人に紹介する際にケータイの画面を直接見せて行うユーザは、他の口コミ経路を用いるユーザに比べて、より多くのメディア・情報源を経由してケータイサイトにアクセスしていた。また、彼(女)らは、他の口コミ経路を用いるユーザに比べて、モバイル性の高いケータイサイト、周囲の人と共に楽しむようなケータイサイトにより高い頻度でアクセスしており、より多くの周囲の人にそれらのサイトを知らせようとしていた。これらの結果より、ケータイのディスプレイを直接見せて話をするユーザをサポートするようなモバイル広告作り、ケータイサイト作りが効果的であることを示す。 また、ケータイのディスプレイを直接見せる行為は、モバイル広告やケータイサイトを日常的に見ないユーザにリーチするチャンスでもあるため、モバイル広告・ケータイサイトそのものを活性化することにも繋がることを指摘する。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this paper, we focus on face-to-face communication where one user of a "Keitai" (Mobile Phone) shows its display directly to another person. We interpreted this communication as a form of Word of Mouth (WOM) and investigated the routes of WOM. The results revealed that the Keitai users who introduced the advertisements and/or Web sites on their Keitai while showing the display would gather information from more kinds of media and/or sources of information to access Web sites than those who communicated through other forms of WOM. They would frequently access the Web on their Keitais, which is highly functional in the mobile environment, and enables users to enjoy the people around them more than those who communicated through other forms of WOM. Furthermore, they would send information about the site to more people than those who communicate via other routes do. These results suggest that it should be effective to design mobile advertisements and/or Web sites for Keitais, supporting Keitai users who communicate with people around them by showing the Keitai's display. One future suggestion is that, the WOM communication form of showing the Keitai's display to others could be an opportunity for advertisers to reach Keitai users who could not access any advertisements and/or Web sites on their Keitai in daily life. It is therefore possible that the users who communicate with each other while showing the Keitai's display should activate mobile advertisements and/or Web sites. | |||||
書誌情報 |
情報通信学会誌 en : 情報通信学会誌 巻 27, 号 3, p. 117-130, 発行日 2009-12 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 情報通信学会 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 02894513 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10063944 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 情報通信学会 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |