@article{oai:niigata-u.repo.nii.ac.jp:02000056, author = {ハドリー, 浩美 and Hadley, Hiromi}, journal = {新潟大学高等教育研究}, month = {Mar}, note = {本稿では,2011年度に改定された新潟大学全学英語教育カリキュラムの成果検証に関する継続研究として,クォーター制が導入された2017年度および2018年度の検証を試みた.使用したデータはTOEIC IPスコア,e-learningによる課外学習時間,学生による授業評価,教員による成績評価,クラス・サイズであった.導入前の調査結果との比較から,TOEIC IP平均値の伸長および学生の授業に対する「達成感」「満足感」の上昇が確認された.他方,「自学自習」の時間数がかなり減少するとともに,「自学学習」と「成績」との間に負の相関関係が確認され,これに関する質的調査の必要性が示唆された., This paper represents the most current results of a continuing investigation on an evaluation of the revised English language education curriculum at Niigata University, Japan, with particular interest in the quarter system that was introduced in 2017. The following data were collected and analyzed: TOEIC IP scores, hours spent out-of-class in e-learning, student evaluation of classes, teacher assessment of student achievement, and class size. The steady and positive effect of the curriculum was observed in TOEIC results and student evaluations. On the other hand, a decline was noted in the amount of time spent in self-directed learning, which calls for qualitative research aimed at gaining greater insight into the underlying issues.}, pages = {9--16}, title = {新潟大学全学英語教育カリキュラム改定の成果検証(3) : クォーター制導入に伴う変化に着目して}, volume = {8}, year = {2021} }