2024-03-29T07:01:10Z
https://niigata-u.repo.nii.ac.jp/oai
oai:niigata-u.repo.nii.ac.jp:00003141
2022-12-15T03:36:18Z
437:528:529
453:454
The library's ILL vending machine : a report
自動券売機の図書館文献複写等サービスへの導入報告
自動券売機の図書館文献複写等サービスへの導入報告
西脇, 紀子
41074
自動券売機
自動精算機
図書館
ILL業務
利用者サービス
ticket machines
ticket vending machines
automated checkout machines
libraries
interlibrary loan (ILL) services
user services
新潟大学附属図書館では,文献複写等(ILL)サービスの料金収納に自動券売機を導入し,2009年2月より運用を開始した。これにより利用者自身による料金支払ができ,夜間・土日祝日の文献複写物・相互貸借図書の授受が可能となり,利用者サービスの向上と,併せて文献複写料等の財務会計手続き上の業務改善も図ることができた。
Niigata University Library installed a vending machine to handle interlibrary loan service payments and began using it in February 2009. This allowed users to make payments themselves, which then meant that they could received their requested articles and books in the evenings and weekends. As a result, use of the service increased and procedures for financial accounting improved.
掲載誌目次の論題:自動精算機 (券売機) の図書館文献複写等サービスへの導入報告
journal article
大学図書館研究編集委員会
2009-12
application/pdf
大学図書館研究
87
15
17
大学図書館研究
AN00136087
03860507
https://niigata-u.repo.nii.ac.jp/record/3141/files/87_15-17.pdf
jpn