2024-03-29T00:37:00Z
https://niigata-u.repo.nii.ac.jp/oai
oai:niigata-u.repo.nii.ac.jp:00003611
2022-12-15T04:09:22Z
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視距離の変化に対応した高現実感レンダリングのためのマルチスケールモデリング法
A Multi-scale Modeling Method for High Reality Rendering Relative to the Viewing Distance
若月, 大輔
石井, 郁夫
今井, 博英
高橋, 章
牧野, 秀夫
Copyright (C) 2001 日本バーチャルリアリティ学会
本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
Level of Detail
multi-scale
octree
Marching-Cubes
This paper describes a multi-scale modeling method that can display the wide VR space with enhancing the reality. We divide the object existing space into cubes hierarchically, and control the fineness of object shape by the parameter that indicates the complexity value of object shape. Utilizing this parameter, the object shape is simplified smoothly relative to the viewing distance. Moreover, the high-quality and high-reality VR space can be presented because the expression of the detailed shape of corresponding with the viewing distance can be realized. We showed the validity of the multi-scale modeling method in the high-reality wide VR space that has huge quantities of data.
日本バーチャルリアリティ学会
2001-12
jpn
journal article
http://hdl.handle.net/10191/25842
https://niigata-u.repo.nii.ac.jp/records/3611
http://ci.nii.ac.jp/naid/110008746781
AA11448578
1344011X
日本バーチャルリアリティ学会論文誌
日本バーチャルリアリティ学会論文誌
6
4
281
289
https://niigata-u.repo.nii.ac.jp/record/3611/files/110008746781.pdf
application/pdf
1.1 MB
2019-07-30