2024-03-28T19:05:08Z
https://niigata-u.repo.nii.ac.jp/oai
oai:niigata-u.repo.nii.ac.jp:00003244
2022-12-15T03:36:24Z
453:454
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まくらぎ配置がレールの振動・騒音特性に及ぼす影響
まくらぎ配置がレールの振動・騒音特性に及ぼす影響
INFLUENCE OF SLEEPER SPACING ON THE VIBRATION AND NOISE PROPERTIES OF RAILWAYTRACK
Sodbilig, Batjargal
阿部, 和久
紅露, 一寛
Copyright(C)2014 公益社団法人土木学会
sleeper spacing
wheel/track interaction
vibration reduction
noise reduction
まくらぎ配置がレールの振動およびそれに起因して発生する騒音に及ぼす影響について検討した.具体的には,レールの定点調和加振と走行車輪・軌道達成解析を通し,まくらぎ間隔の不均一性によるレール振動・放射音の低減効果を調べた.等間隔のまくらぎ配置の他に,実軌道におけるバラツキを設定した場合,および既往の研究で得られた最適なまくらぎ配置とした場合を対象として, lOOOHz以下の周波数域での応答にまくらぎ配置が及ぼす影響を検討した.
The influence of sleeper arrangement on the rail vibration and the acoustic noise radiated from the rail is investigated. To this end, the stationary harmonic loading problem and the interaction between a moving wheel and a track are analyzed. As the sleeper arrangements, three cases of the regular spacing, stochastic distribution obtained by in-situ measurements and an optimal distribution are considered. Through these numerical experiments, the vibration and noise reductions by the introduction of the irregularity into the sleeper spacing are evaluated based on resonance modes at frequencies lower than lOOOHz.
土木学会
2014-07
jpn
journal article
http://hdl.handle.net/10191/31134
https://niigata-u.repo.nii.ac.jp/records/3244
鉄道工学シンポジウム論文集
鉄道工学シンポジウム論文集
18
23
30
https://niigata-u.repo.nii.ac.jp/record/3244/files/18_23-30.pdf
application/pdf
1.1 MB
2019-07-30